fredag 24. juli 2009

Vevprosjektet går framover!

Jeg er igang med å lage stoppeprøver til skjerfet jeg skal veve. Det er kjempegøy å veve i et så lite format, og spennende å se hvordan både mønster og stofftekstur endres ved ulike bindinger. Dette er en bitte liten forsmak på selve vevingen, og nå gleder jeg meg masse til selve renningen er på veven.

Som dere ser er fargene en hvitfarge og turkis, dette er ikke helt som jeg hadde tenkt i starten og et godt stykke fra min opprinnelige ide. Men ting ble forandret underveis i prosessen, prøvde blant annet å forenkle og komme fram til en farge som ville passe til et vinterskjerf.

Lagde mange prøver med forskjellige farger i stripene, men endte opp med turkis. På bildet under ser dere skjerfet malt i halv størrelse.

2 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

Jeg tror det blir riktig lekkert jeg :-) Spennende å følge med!

charlotte sa...

Så fine stoppeprøver du har laget, jeg er sikker på at skjerfet blir veldig bra.