onsdag 3. mars 2010

Mitt neste vevprosjekt

Jeg er i gang med å tenke på hva jeg skal veve på min lille vev. Har alltid ei tegneblokk liggende, og tegner ned enkle mønster og fargekombinasjoner hvis jeg ser noe som inspirerer.

vev4

Det går mot at jeg vever et sommerskjerf eller en duk. Jeg er ikke noe dyktig på sying på maskin og montering, så foreløpig syns jeg det blir enklere å lage noe som ikke trenger monteres.

Tror at hvilket garn jeg får tak vil avgjøre hva jeg skal veve. I dag skal jeg i garnbutikk å se om jeg får kjøpt med meg noe hjem, til mitt neste vevprosjekt. Gleder meg!

8 kommentarer:

Jeannette Mariae sa...

Hvor er det spændende. Smukt billede ;-)

mette b sa...

Idéfasen er en dejlig proces og man ved aldrig, hvad det ender med. Jeg glæder mig til at se, hvad du finder på.
Klem fra Mette

MiA sa...

Skisserna ser spännande ut!

Anonym sa...

Hei

Ser det er lenge siden jeg har vært her inne. Du har virkelig vært kreativ i mellomtiden!

Jeg skal prøve å forklare hvordan jeg hekler bølgeteppe, ber om unnskyldning på forhånd hvis forklaringen er dårlig...

Legg opp med luftmasker til den bredde du ønsker. Husk å legge opp mer enn du tror da bølgene gjør at teppet blir smalere. Jeg repeterer så dette. 5 staver i 5 luftmasker. Bølgetopp: 3 staver i en luftmaske. 5 staver i 5 luftmasker. Bølgebunn. 3 staver i 3 luftmasker som hekles sammen til en. Dette gjentas.
Pass på start og slutt av omgangen. Det kan fort bli skjevt hvis du ikke samme ant staver på hver omgang.

Lykke til - gleder meg til å se teppet, hvis du velger å begynne på ett.

Klem Igi

Ann Granlund, textiltryckare sa...

vacker bild, det blir säkert något fint :-)

Bodil sa...

Det ser spennande ut! Lukke til med vevinga :)

Hege Synøve Kolstad Evensen sa...

så gøy! Håper vi får se det ferdig:)
Herlig bilde!!! Lykke til med det nye prosjektet!

Quiltefia sa...

Hei!! Jeg måtte gå til innkjøp av en blokk og tegnesaker for en stund siden!! Brukte den senest nå i helgen. Men jeg er ingen tegner, men det å kunne skisse ned tanker er ofte lurt!! Gleder meg til å se hva du kommer opp med...... AnneKari:-)